keskiviikko 15. toukokuuta 2013

Onko pois kotoa muuttaminen sinulle ajankohtainen asia?

Olen 18-vuotias lähihoitajaopiskelija ja Varustamon vertaisohjaaja. Olen muuttanut pois kotoa neljä kuukautta sitten ja se oli oikeastaan päähän pisto. Asun nyt yksin pienessä vuokrayksiössäni, rahat on tiukilla ja kahvi täytyy aamuisin keittää itse. Kannattiko? Sanoisin, että kyllä.

Miksi päätin muuttaa omilleni?

Jotenkin ajankohta tuntui oikealta, kun opinnot ovat pian päättymässä ja rahaa jo jonkin verran tienaa itse. Lisäksi tuntui vain että tilaa tarvitsi omaakin huonetta enemmän. Vähän päähänpisto se kuitenkin tosiaan oli.

Lähde


Mikä oli aluksi vaikeaa kun asuu yksin?

Välillä tosiaan oli yksinäistä olla yksin ja mulla oli semmonen ärsyttävä tapa selittää samalla perheelle kaikkee kun katon telkkaa, esim. jauhaa salkkareista hyvää läppää. Se tuntui jotenkin ankeelta kun ei ollu ketään kelle selittää. Tää tilannehan näkyi alussa puhelinlaskussa, mikä siis nousi 20 eurosta 60 euroon, oho oho.. Kai mulla oli vähän ikävä äitiä, niin piti sille ja kavereille soitella vähän enemmän. Nyt tilanne on tasottunut ja viihdyn hyvin yksin ihanassa kodissani.

Toinen juttu liittyy aamukahviin. Olin nimittäin tottunut että viikonloppuisin aamukahvi odotti pannussa kun heräsin, mutta eipä odottele enää. Olin myös tottunut että jääkaappiin vain ilmestyi ruoat, eipä ilmesty enää jos ei kaupassa muista käydä.

Mitkä on tärkeitä asioita huomioida kun muuttaa pois kotoa?

Ei kannata muuttaa sen takia, että sais pitää kovat tuparit tai muuten bileitä. Yleensä naapurista löytyy ainakin yksi herkkä mummu, joka haluaa mennä ajoissa nukkumaan. Muista että häätöön tarvitsee vain kolme varoitusta, eli kolmet bileet ja se on siinä.

Muista että sinun tarvitsee tehdä ennen muutoa usein itse sähkösopimus!Se tehdään joko netissä tai soittamalla! Muista myös käydä kaupassa!


Lähde


Sanni, Varustamo

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti